Izgradnja testnog dijela piste na aerodromu u Bihaću trebala bi početi do kraja ove godine, a u menadžmentu Javnog preduzeća “Aerodrom” Bihać tvrde da su u toku određeni građevinski radovi, kao i procedure za eksproprijaciju zemljišta, uz pomoć kojih bi se trebala proširiti postojeća parcela aerodroma.
Radovi na izgradnji aerodroma “Golubić” u Bihaću evidentno teku sporije od očekivanog, no kako je za Klix.ba kazao Elvedin Sedić, direktor Javnog preduzeća “Aerodrom” Bihać, puno stvari se uradilo u proteklom periodu, a konačno je prezentovano i idejno rješenje projekta.
“Idejno rješenje će nam poslužiti za podnošenje zahtjeva za izdavanje urbanističke saglasnosti, odnosno vodne i okolišne dozvole, koje su dio urbanističke saglasnosti. Vjerovatno ćemo naredne sedmice uputiti zahtjev za izdavanje urbanističke saglasnosti prema federalnom Ministarstvu prostornog uređenja, a u međuvremenu ćemo raditi na glavnom projektu koji bi trebao biti gotov do kraja godine, te bi nakon toga mogli podnijeti zahtjev za građevinsku dozvolu”, kazao je Sedić u razgovoru za naš portal.
U toku određeni građevinski radovi i eksproprijacija zemljišta
On ističe da je u međuvremenu završena izgradnja ograde oko cjelokupne parcele aerodroma.
“Postupak eksproprijacije također je u toku. Postoje žalbe građana na odluke o proglašenju javnog interesa i tu smo donekle ograničeni procedurama i zakonskim rokovima koje moramo poštovati. No, vjerujemo da ćemo i to ubrzo završiti tako da ćemo moći krenuti sa izdavanjem rješenja za eksproprijaciju i otkupom zemljišta u iznosu od 2 miliona KM koja su odobrena u tranši Vlade FBiH iz 2017. godine”, pojasnio je Sedić.
Pored ograde i eksproprijacije zemljišta, Sedić kaže da se radilo i na sanaciji pristupnog puta kroz naselje Golubić, a naredne sedmice bi trebala započeti izgradnja pločastog propusta i pristupnog puta unutar parcele aerodroma.
Prema riječima našeg sagovornika, 2,5 miliona KM koje je Vlada FBiH odobrila u ovoj godini za gradnju bihaćkog aerodroma najvjerovatnije će biti iskorišteno u početak izgradnje piste aerodroma.
“U dogovoru sa projektantom, u narednih 15 dana trebali bi dogovoriti dinamiku radova i vjerovatno ćemo se opredijeliti za početak gradnje piste s tim sredstvima, jer je to jedino logično rješenje. Nema smisla krenuti u gradnju terminala ili tornja, bez piste”, ističe.
Gradnja testne dionice piste do kraja godine
Ipak, kada je riječ o pisti, najvjerovatnije će se ići na izgradnju testne dionice.
“Time želimo racionalizirali troškove izgradnje i spriječiti možda neke potencijalne građevinske zahvate kroz saznanja dobijena iz gradnje testne dionice. Teorijski smo sve odredili, no jedna testna dionica bi nam trebala dati pouzdane podatke o načinu gradnje ostatka piste. Veličina testne dionice uvjetovana je sa 2,5 miliona KM koja su nam na raspolaganju, a izgradnja te dionice trebala bi definitivno krenuti ove godine, nakon raspisivanja javnog tendera”, kazao je Sedić.
Prema studiji izvodljivosti i idejnom rješenju, ukupna vrijednost projekta aerodroma “Golubić” kreće se između 20 i 25 miliona eura. Izgradnja piste, prema procjenama, trebala bi koštati oko 10 miliona KM. Tim tempom, ali i pod uvjetom da se uopće nastave izdvajati godišnja sredstva Vlade FBiH za aerodrom u Bihaću, završetak radova na pisti mogao bi nastupiti tek za desetak godina.
Stoga je ranije bilo govora i o kreditnom zaduženju pomoću kojeg bi se finansirao cijeli projekat, no do sada nije ništa konkretno realizirano. Premijer FBiH Fadil Novalić krajem prošle godine čak je izjavio da očekuje da će aerodrom “Golubić” biti izgrađen u naredne 2-3 godine te da će Vlada FBiH učiniti sve što je u njenoj moći da se to i dogodi.
klix.ba