Manuelni mjenjači postepeno gube borbu protiv automatika, koje sve češće nalazimo i u automobilima nižih klasa.
Da manuelni mjenjači imaju svojih prednosti svjestan je svaki ljubitelj dinamične vožnje. Ručni mjenjači također, uz pažljivu vožnju, osiguravaju nižu potrošnju goriva, a i otklanjanje kvarova je puno jeftinije.
Ovdje vodstvo preuzimaju automatski mjenjači, poglavito oni s dvije spojke koji su jednostavno superiorniji u isporučivanju performansi.
Uzmimo za primjer Carwowov usporedni test Volkswagen Golfa R i Audija S3. Dva automobila imaju isti motor, pogon na sva četiri točka, te poprilično sličnu masu, no Golf raspolaže ručnim šestostepenim mjenjačem, a S3 sedmobrzinskim automatikom.
Golf blago rečeno nema nikakve šanse protiv S3 koji ga je, uprkos povoljnijem startu, pomeo na 402 metra a također je njime obrisao pod i u kotrljajućem startu.
Jednostavno – elektronika i sofisticirani upravljački sistemi brži su od reakcija vozača od krvi i mesa.