Google pamti mjesta na kojima su korisnici bili, čak i ako su oni isključili tu mogućnost, pokazuje izvještaj agencije AP.
Ovaj problem bi mogao značajno da utiče na dvije milijarde Android i Appl uređaja čiji vlasnici za pretragu interneta koriste Google.
Istraživanje naučnika sa Univerziteta Prinston izazvalo je dosta bure među senatorima i kongresmenima u Americi.
Google je u odgovoru naveo da kompanija korisnicima daje detaljne informacije o opcijama koje imaju i kako ih isključiti.
Na primjer:
Google napravi skrinšot vaše lokacije kada otvorite Google maps
Automatsko ažuriranje vremenskog stanja na androidu takođe prikazuje gdje se korisnik nalazi
Pretrage koje nemaju nikakve veze sa lokacijom precizno pokazuju tačnu geografsku širinu i dužinu mjesta na kojem je korisnik
“Veoma podmuklo”
Da bi ilustrovao kako funkcioniše ovaj proces, agencija AP je napravila mapu koja pokazuje kretanje istraživača sa Prinstona Gunesa Akara.
Akar je koristio Android telefon na kojem je bila isključena opcija pamćenja mjesta na kojima je bio.
Ipak, na mapi se vidjelo kako se kreće vozom po Njujorku, posjećuje parkove, pijace, Central park i Harlem.
Na kraju, mapa otkriva i njegovu kućnu adresu.
Da bi spriječili Google da bilježi njihovo kretanje, korisnici moraju da isključe druge opcije – Web i App Activity – koje su uvijek uključene i koje ne pominju da pamte vaše lokacije.
Kada su one isključene, Google ne može da pamti podatke iz pretraga i drugih aktivnosti, što može da ograniči efikasnost njihovog pretraživača.
“Čovjek bi pomislio da kada isključivanjem opcije ‘Istorija lokacije’ kažete Googlu da ne želite da prati vaše kretanje, da će ih to zaista spriječiti da bilježe podatke o tome gdje ste bili”, piše istraživač bezbjednosti Graham Kluli na svom blogu.
“Veoma je podmuklo to što Google nastavlja da čuva podatke o lokacijama, osim ako ne isključite Web i App Activity”.
U odgovoru, Google je za AP naveo: “Postoje brojni načini na koji Google može da iskoristi vaše kretanje da bi vam poboljšao korišćenje pretraživača.
“Korisnicima dajemo detaljne opise naših alata i jasne kontrole da ljudi mogu da ih uključe ili isključe i obrišu podatke o sebi kad god požele”.
“Korporativna praksa”
Nakon istraživanja AP je napravio vodič koji pokazuje kako da obrišete istoriju podataka o vašem kretanju.
Kada mu je predstavljeno istraživanje novinske agencije, demokratski senator iz SAD Mark Vorner optužio je tehnološke kompanije da imaju “korporativne prakse koje se znatno razliku od potpuno razumnih očekivanja njihovih korisnika”.
Demokratski kongresmen Frenk Palon nazvao je na “sveobuhvatnu privatnost korisnika i zakone o sigurnosti njihovih podataka”:
Tehnološke kompanije u posljednje vrijeme nalaze se na udaru nakon što nisu bile dovoljno jasne oko korišćenja opcija za privatnost korisnika.
Reklamiranje na osnovu lokacija korisnika nudi velike mogućnosti marketinškim kompanijama.
Istraživanje pokazuje da brendovi iz SAD u 2018. namjeravaju da potroše i do 20,6 milijardi dolara na targetirano reklamiranje na mobilnim telefonima. Nakon istraživanja AP je napravio vodič koji pokazuje kako da obrišete istoriju podataka o vašem kretanju.
(BBC News)