Pitomi kesten, jedna od brojnih prepoznatljivosti Cazinske krajine, prostire se na desetine hiljada hektara šume.
Prestankom rada Agrokomerca gotovo se zaboravilo na ovaj proizvod od kojeg je najveći broj Krajišnika i živio.
Otimajući od zaborava tradicionalne običaje Krajine u cazinskoj mjesnoj zajednici Pećigrad, šesnaestu godinu zaredom održava se Kestenijada – festival kestena.
Ove je godine Kestenijada je okupila brojne goste i turiste, a manifestacija je ušla i u turistički kalendar ponude ovoga kraja. Paljenje vatre, pečenje kestena na načine kako se to nekada radilo – spoj kestena i tradicije privukao je mnoge.
Posjetitelji kažu da je draž u tome da ima naroda, da se kesten dobro poprži i da svako bude zadovoljan. Kesten i proizvodi od njega, posebno med, postali su brend kraja i sve je više porodica koje žive od njega.
– Iako je ove godine kesten podbacio zbog vremenskih neprilika, mi se ipak nadamo da ćemo i od polovičnog uroda osigurati sredstva za najveći broj stanovnika – rekao je Amir Beganović, predsjednik Udruženja „Peći“ iz Pećigrada.
Osiguravajući spoj kestena i tradicije, Festival kestena je začetak agroturizma – ruralnog razvoja u Cazinskoj krajini.
faktor.ba