Kako bi na našim cestama imali što više modernih i sigurnih vozila, koja znatno manje zagađuju okolinu, država bi, ističe naš sagovornik, trebala stimulirati prodaju novih automobila kroz razne olakšice.
Dopadljiv dizajn i pristupačne cijene automobila francuske kompanije Renault ono je zbog čega se kupci najčešće odluče za baš ovu marku. Iako imaju najmlađu gamu vozila u Evropi, na bh. cestama su veoma česti.
Teška situacija
Zlatan Mutevelić, generalni direktor 2AM marketing agencije, koja je zastupnik Renaulta za BiH, kaže da nude širok izbor vozila te da su se, zbog odličnih karakteristika, približili kupcima. Međutim, činjenica je da je u našoj zemlji tržište novih automobila u priličnom lošem stanju.
– Prosječna starost automobila u BiH je skoro 17 godina. Razloge za to možemo tražiti prvenstveno u niskoj kupovnoj moći građana, još uvijek nedovoljno povoljnom kreditnom ponudom banaka, ali i izjednačavanju dadžbina prilikom uvoza polovnih, najčešće potrošenih vozila upitne kvalitete i sigurnosti sa novim automobilima. Sve to je dovelo do toga da smo postali svojevrsno evropsko groblje automobila – kaže Mutevelić, dodajući da u BiH, u posljednjih nekoliko godina „uđe“ svega 6.000 novih automobila, što je puno manje nego primjera radi, 2000. godine.
Kako bi na našim cestama imali što više modernih i sigurnih vozila, koja znatno manje zagađuju okolinu, država bi, ističe naš sagovornik, trebala stimulirati prodaju novih automobila kroz razne olakšice, kao što su porezne, kroz povoljnije osiguranje, tehnički pregled ili neplaćanje određenih ekoloških taksi koje bi za starija vozila bila obavezna.
Poznat dizajn
Kada su u pitanju automobili koje nudi ova autokuća, kupci se najčešće odlučuju za gradske kompaktne mališane.
– U ponudi imamo moderan automobil koji može zadovoljiti potrebe i najzahtjevnijeg kupca. I po pitanju kvalitete, vanjskog i unutrašnjeg dizajna i sigurnosti, po kojoj je Renault već priznat i poznat – kazao je Mutevelić.
Iz game izdvaja novog Meganea, Talismana i osvježenu verziju Clia, od kojih se najviše i očekuje.
Širom svijeta poznati su moćni električni četverotočkaši. Samo u Evropi postoji više od 60.000 javnih lokacija za njihovo punjenje i preko 200 stanica za brzo punjenje baterija. Renault u svojoj ponudi ima tri takva: ZOE, Twizy i Kangoo u električnoj, Z.E. verziji. Međutim, u BiH se javne lokacije mogu nabrojati na prste jedne ruke.
– Brze punjače možete naći jedino u koncesijama uvoznika Guma M u Mostaru i Sarajevu, koji time daju nemali doprinos približavanju svjetskih trendova domaćem tržištu, ali to ipak nije dovoljno za ozbiljniji ulazak „električara“ na naše tržište – kaže Mutevelić, nadajući se da će u budućnosti i bh. autoindustrija biti ukorak sa ostatkom svijeta.
U BiH najveća stopa smrtnosti na Balkanu
Činjenica je da BiH ima najvišu stopu smrtnosti u saobraćaju na Balkanu i u samom je evropskom vrhu po broju nesreća sa smrtnim ishodom po broju stanovnika.
– Razlozi su mnogi, od starih, neodržavanih automobila, pa do loših cesta. Međutim, u većini slučajeva osnovni razlog ipak je ljudski faktor. Savjetujem vozače da stalno misle na svoju, ali i sigurnost drugih učesnika u saobraćaju. Osim toga, važno je redovno održavati automobil i vožnju prilagoditi stanju na cesti – kaže Mutevelić.
(Faktor.ba)