FBiH ima skoro 1.000 kilometara rizičnih cesta, potrebno uložiti 300 miliona eura

U cilju dostizanja potrebnih tehničkih elemenata neophodne su značajne intervencije na dužini od 894 kilometara magistralnih cesta, a za ovu svrhu potrebno je uložiti 294 miliona eura, istakli su za Fokus.ba iz Javnog preduzeća Ceste FBiH.

Zastarjela infrastruktura veliki je problem na cijelom prostoru BiH, a oštećenja na cestama kao što su rupe predstavljaju rizik za sve vozače.

U nastojanju da se riješi ovaj problem urađena je Studija opravdanosti za program modernizacije magistralnih cesta Federacije BiH.

“Na temelju navedene studije pripremljen je Program modernizacije magistralnih cesta koji uključuje izgradnju novih cesta, izgradnju traka za spora vozila, izgradnju obilaznica oko gradova, sanaciju mostova i tunela, sanaciju kolovoza i sanaciju opasnih mjesta i crnih tačaka. Troškovi relizacije navedenog programa modernizacije su procijenjeni na cca 294 miliona eura, a dinamika realizacije programa zavisi od stvarne mogućnosti osiguranja sredstava od strane Vlade FBiH, kao i sposobnosti JP Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo za otplatu kredita, obzirom da se ovi projekti finansiraju iz međunarodnih kredita. Za sada je osigurano 173 miliona eura čija realizacija počinje u ovoj godini”, istakli su za Fokus.ba iz JP Ceste FBiH.

Dodaju da pojava udarnih rupa i oštećenja na kolovozu predstavlja značajan problem sa aspekta sigurnosti učesnika u prometu ali je pojava oštećenja neizbježan proces koji nastaje usljed temperaturnih razlika, utjecaja površinske i podzemne vode na kolovoznu konstrukciju, a naročito su izražena na dionicama sa povećanim prometom teških teretnih vozila.

“Sredstva za sanaciju oštećenja su predviđena kroz redovno održavanje magistralnih cesta FBiH, te investicione projekte sanacije i rehabilitacije kolovoza i kolovozne konstrukcije. Izvođenje radova na ovim pozicijama je uvjetovano povoljnim vremenskim prilikama, te se odvija u periodu toplijeg i stabilnijeg vremena. U toku zimskih mjeseci sanacija se radi hladnom asflatnom masom, koja je privremeno rješenje”, navode iz JP Ceste FBiH.

Odsjek za sigurnost prometa ovog preduzeća kontinuirano procjenjuje koliko su zapravo ceste bezbjedne. U svrhu identifikacije opasnih mjesta na magistralnim cestama FBiH rade se studije crnih tačaka na magistralnim cestama na osnovu podataka o saobraćajnim nezgodama za određene periode.

“Posljednja takva studija je urađena u februaru 2017. godine sa podacima o saobraćajnim nezgodama u periodu 2013. – 2015., koja će biti osnov za djelovanje JP Ceste FBiH d.o.o. Sarajevo u svrhu povećanja sigurnosti prometa za naredne 2 – 4 godine. Studijom je izdvojeno 31 opasno mjesto (crne tačke) na magistralnim cestama FBiH. JP Ceste FBiH će u skladu sa prioritetima i raspoloživim sredstvima planirati sanaciju opasnih mjesta”, zaključuju iz ovog preduzeća.

Related posts