Bahatost i neznanje: Voze u suprotnom smjeru i unazad, okreću se u tunelu!

Vožnja u suprotnom smjeru, okretanje nasred saobraćajne trake, vožnja unazad u tunelu, šleper koji vozi u rikverc jer je pogriješio skretanje… samo su neke od bizarnih i izuzetno opasnih situacija koje se dešavaju na 90 kilometara autoputa od Sarajeva do Zenice.

Bahatost ili neznanje vozača koji čine ovakve prekršaje, pri čemu ugrožavaju i svoju sigurnost i sigurnost ostalih učesnika u saobraćaju, bilježile su nadzorne kamere Odjela za upravljanje i nadzor saobraćaja „Autocesta“ FBiH, koji je smješten u Drivuši nadomak Zenice.

Zlatko Demirovski, šef Odjela, kaže da je uzrok saobraćajnih nezgoda na autoputu A1 uglavnom neprilagođena brzina.

Gube kontrolu

– Prema policijskim izvještajima, polovina svih udesa koji se dogode na autocesti uzrokovana je neprilagođenom brzinom, zbog koje vozači gube kontrolu nad vozilom – kaže Demirovski.

Jedan od najopasnijih prekršaja, ističe Demirovski, zasigurno je vožnja u krivom smjeru na autoputu.

– Nasreću, nismo imali udesa uzrokovanih ovakvim prekršajima. U posljednjoj godini broj krivih smjerova sveden je na minimum. Najizraženiji problem s ovom vrstom prekršaja bio je na Sarajevskoj zaobilaznici, sve do trenutka puštanja dionice Butila – Briješće u promet – dodaje Demirovski.

Opasna radnja na autoputu je i polukružno okretanje.

– I dalje se događa da se vozila ispred tunela „1. mart“ ili u njemu zaustave i polukružnim okretanjem ili kretanjem unazad vrate do isključenja za Lašvu. To je zaista nevjerovatno – govori Demirovski.

Tragovi kočenja

Nepoštivanje ograničenja na mjestima izvođenja radova na autoputu također je učestala pojava.

– Na mjestima radova, brzina se smanjuje do 40 kilometara na sat s dodatnom signalizacijom kojom se kanališe kretanje vozila. Ali, veliki broj vozača ne poštuje ova ograničenja, što vrlo često ima za posljedicu mnoštvo tragova kočenja na mjestima suženja kolovozne trake – kaže Demirovski.

Nisu samo vozači ti koji čine prekršaje na autoputu. Nerijetko je slučaj da pješaci i biciklisti ulaze i kreću se autoputom iako je to zakonom zabranjeno.

U Kontrolnom centru radi 14 operatera, koji 24 sata nadgledaju situaciju i reagiraju odmah pri uočenim nepravilnostima na autoputu. Ima odličnu saradnju s policijom, kojoj su podaci, odnosno snimci koje zabilježe nadzorne kamere uvijek na raspolaganju.
Uništavanje skupe opreme

Nepropisno natovarena ili previsoka vozila u nekoliko su navrata počinila štetu na opremi autoputa. Posebno u tunelima.

– Mnoštvo je skupe opreme koja se može oštetiti ili uništiti samo jednim prolazom nepropisno natovarenog vozila. U tunelima na autocesti ograničenje maksimalne dozvoljene visine je 4,5 metara, a vozila koja su zajedno s teretom viša od četiri metra moraju imati dozvolu za kretanje i kretati se pod pratnjom – kažu iz Kontrolnog centra.

14 operatera Kontrolnog centra nadgleda situaciju

24 sata obavlja se nadzor

105 kamera instalirano za nadzor

/avaz.ba

Related posts