Znanje o vožnji ne smije se više kupovati

Inžinjer saobraćaja kaže kako je vrijeme da se sistemski urede propisi vezani za saobraćaj, dok je pažnja javnosti i dalje usmjerena na tragičnu pogibiju dvije studentice.

Nurudin Osmanović, predsjednik Naše stranke u Bihaću a inače inžinjer saobraćaja, govorio je na konferenciji o potrebi da se osigura sigurnost svih učesnika u saobraćaju, a to je samo moguće na dugoročnom planu uređenja propisa u ovoj oblasti.

– Cijela bh. javnost ovih dana bila je na nogama zbog slučaja koji se desio zbog divljanja vozača, koji je usmrtio dvije studentice u Sarajevu. Mediji su ti koji nisu dozvolili da se i ovaj slučaj “pomete pod tepih” i tu su podvukli jednu oštru liniju. Međutim, svakodnevno na ulicama iz istih i sličnih razloga ginu djeca, penzioneri, građani. Eto, vidjećete za koliko će i ovaj nedavno tragični događaj, dok se izvrši ekstradicija počinitelja udesa, dok se odredi pritvor, pasti u zaborav. Kod nas jednostavno nema te kulture da se svi zločini tretiraju jednako, a suđenja za prekršaje u saobraćaju, čak i kad su sa smrtnim ishodom, kod nas su rijetkost u medijima. Hoću da kažem da je stotine, pa čak i hiljade onih koji su načinili saobraćajne nesreće a blago su kažnjeni. Štaviše, eno ih i danas za volanom i voze na način kako jedino to i znaju, kazao je Osmanović.

Formalna vožnja

Prema njemu, nesreća koja se desila treba da bude okidač za pokretanje niza sistemskih mjera u oblasti saobraćaja na svim nivoima.

I počinilac saobraćajne nesreće od prije neki dan u Sarajevu, prema Našoj stranci, također je mlada osoba koja spada u posebnu kritičnu skupinu kojoj država ne poklanja dovoljno pažnje.

Umjesto toga, pomaže im se u kriminalu, pomaže im se kada treba bez znanja položiti testove za vozačku obuku, pa čak i na samoj testnoj vožnji. Odgovorne osobe u mehanizmu teorijsku i praktičnu obuku svode na “mehaničko” pamćenje odgovora u testovima, ili izvođenja vožnje u školskom vozilu u saobraćaju na već dobro utvrđenim lokacijama. Već godinama, po Osmanoviću, osposobljavanje budućih vozača je samo formalno, ničemu se potrebnom oni ne nauče u smislu da to znanje zadrže i za kasnije.

– Ipak, najgori slučaj je kada smo nedavno u Unsko-sanskom kantonu imali slučaj da je policija raskrinkala kompletnu grupu u Komisiji za polaganje vozačkih ispita, čiji su članovi pronevjerili dužnosti i polaznicima vozačke obuke prodavali ispite za novac. Mi smo i prije otkrivanja ove afere upozoravali da se to dešava. Taj kriminal sa dugoročnim posljedicama za sve građane koji su prinuđeni kretati se u saobraćaju je nesaglediv. Članovi komisije zloupotrijebili su državu i to pod krovom institucije Ministarstva obrazovanja. Moramo reći da smo ministra Adisa Muharemagića u više navrata upozoravali, a on se još nije javno obrati građanima ni nakon hapšenja njegovih članova komisije za vozačke ispite. Pošto građanima u prvom redu ministar USK-a duguje izvinjenje zbog korupcije u njegovom resoru, a nije se izvinio, mi tražimo od njega da podnese ostavku kao moralni čin, inače svakako treba biti smijenjen, kazao je Osmanović.

Dalje navodi da stanje cestovne infrastrukture treba dovesti u propisno stanje većim i dosljednim izvršavanjem obaveza svih subjekata i preusmjeravanjem finansijskih tokova u segment održavanja. Ako već ne možemo imati evropski nivo, onda treba da je učinjeno sve što je u moći države.

Inžinjer zatim predlaže i da komisija za sigurnost i regulaciju saobraćaja u Bihaću, a i ostalim gradovima gdje ona postoji, bude sastavljana od stručnih ljudi, a ne kao do sada od stranačkih poslušnika. Sužanjstvo strankama zbog uskog interesa i ličnih koristi aktera uništavaju sam sistem, unutar kojeg se oni gnijezde i lažno ga predstavljaju. Potrebno je postaviti i pravne uslove da se formira savjet za sigurnost i na nivou kantona.

Predavanja za mlade

Postojeće komisije koje vrše obuku vozača i organizuju polaganje ispita, po njemu, treba sve rasformirati, te sastaviti ponovo sa stručnim licima, svim saobraćajnim inžinjerima sa licencom, pa tek, ako njih nema više slobodnih, popunjavati sa ostalim srodnim kadrom.

Na kraju, Osmanović predlaže da se u Ministarstvu unutrašnjih poslova USK-a pod hitno zaposli stručna osoba za saobraćaj na mjesto koje je odavno upražnjeno.

– Za mlade vozače neophodno je zatim osigurati besplatna predavanja o aspektima sigurnosti u saobraćaju, sa jasnim porukama o neprihvatljivim ponašanjima vozača. Možda bi ovo počelo na dobrovoljnoj bazi, ali dugoročno bi trebalo uvesti kao obavezu za svakoga ko upravlja motornim vozilom. A istovremeno, u gradskim sredinama hitno treba pristupiti izradama projekata regulacije saobraćaja sa posebnim osvrtom na rješavanje kretanja i sigurnosti pješaka, kazao nam je Osmanović.

Za primjer su iz Naše stranke naveli katastrofalnu ulicu – Nova četvrt u Bihaću koja je bez trotoara, a trenutno je preko nje preusmjeren gradski saobraćaj zbog radova kod zgrade MUP-a. Na tom potezu radnici Fonda, pa čak i policija, običavaju parkirati automobile nepropisno uz sami ulični tjesnac, te na taj način ugrožavaju djecu koja svakodnevno kroz ovo mjesto prolaze do škole.

oslobodjenje.ba

Related posts