Želite kupiti dobar automobil: U Srbiji, Hrvatskoj i BiH uskoro dostupni njemački dizelaši ispod cijene

Nakon nedavnog “dizel samita” njemački proizvođači automobila pristali su da o svom trošku izvrše konverziju na dizelašima s normama Euro4 i Euro5 (od 2005. na dalje), dok su one starije praktično otpisali. Ovo znači dobru šansu da se veoma dobri dizel polovnjaci uskoro nađu na putevima Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske i da mogu da se kupe po dobroj cijeni.

Njemačka želi da se riješi prljavih dizelaša pa nudi izdašnu pomoć kupcima koji im pri kupovini novog automobila vrate svoj stari dizelaš proizveden prije 2005. godine. VW nudi od 2.000 eura za kupovinu najmanjeg modela “Up!”, 5.000 eura za Golfa, pa do 10.000 eura za Tuarega. Ford nudi od 2.000 do 8.000 eura, Škoda od 1.750 do 5.000, a Seat do 8.000 eura. Slične podsticaje nude i BMW, Audi i Mercedes. Toyota u Njemačkoj nudi 2.000 eura popusta za svoja hibridna vozila, dok u Hrvatskoj nude mnogo više, naprimjer 19.000 kuna na Pruis i 17.000 kuna za Yaris Hibrid. Kao posljedica doći će do pada cijena svih dizelaša Euro6 norme koja je počela da se primjenjuje 2015. Pitanje je gdje će ta vozila završiti. Poslije novih troškova kojima je djelimično sankcionisan uvoz starijih automobila koji više zagađuju, pretpostavka je da će Srbi i Hrvati zadovoljni dočekati da iz Njemačke stignu ponude diskontnih cijena za dizelaše.

Jedan od bitnih kriterija za obračun novih troškova je ispust ugljen-dioksida (CO2), a one ne destimuliraju u dovoljnoj mjeri uvoz spornih dizelaša jer su problematični s obzirom na ispuštanje čestica čađi i posebno azot-oksida. Ispuštanje azot-oksida bilo je sporno u aferi “dieselgate” u kojoj je otkriveno kako je VW varao na testovima ispuštanja štetnog plina. Za samo dvije godine dizelaši su u Njemačkoj postali nepoželjni, a tako je i u ostatku Evrope. Prema ispuštanju štetnog azot-dioksida, uz sve filtere i uz skupe katalizatore, gube trku s benzincima. Alternativa su moderni automobili na benzin koji troše manje goriva, iako nisu štedljivi poput vozila na dizel, a tu su i benzinsko-električni hibridi i automobili na prirodni plin, a dugoročno potpuno električni automobili.

Related posts