Zele Lipovača: Objaviti ovakav album danas je samoubistvo

Poznati gitarista i frontmen grupe Divlje jagode iznenadio nas je sjajnim konceptualnim albumom instrumentala. Zele Lipovača s ponosom predstavlja album Internal Waves of Love koji će se mnogima svidjeti.

Bihaćki čarobnjak na gitari već dugi niz godina u samom je vrhu instrumentalista i autora na široj regionalnoj sceni. Njegova nova gitaristička poslastica donosi slikovite naslove poput Akšam in Istanbul, Great Wall of China, Sultan of Brunei, Richard Branson's Smile, Come With The Rainbow ili Alexander the Great.

U očekivanju sarajevske promocije albuma koja je planirana krajem januara, Zele se ljubazno odazvao pozivu redakcije Radiosarajevo.ba i odgovorio na nekoliko pitanja. Intervju možete slušati u emisiji Rado slušan gost, koja je na programu u petak, 13. januara u 12.10 minuta. Slušajte nas na 90.2 ili putem web streaminga

U razgovoru s muzičkim urednikom Dinom Ćatovićem, Zele je, između ostalog, kazao kako se radi o bitno drukčijem albumu od onih kakve je objavio do sada:

“Bitno je drukčiji od prethodnog ili dosta albuma koje sam radio za Divlje jagode ili druge. Prije svega, jer je uglavnom instrumentalni, ali drukčiji je i koncepcijski. Inspiriran je raznim važnim događajima, mjestima i ljudima koji su me fascinirali kroz historiju.

Sama ideja da uradim ovakav album nastaje davno, možda i prije više od petnaestak godina. Razmišljao sam kako napraviti instrumentalni album da on ne ostane u mraku, da ne bude kao većina instrumentalnih albuma koji jednostavno ne dođu do publike. Problem kod većine tih albuma je da nakon 4-5 pjesme postane, ne dosadno, ali naporno za slušati. Ja sam htio napraviti album koji će se moći slušati i napraviti neki trag. Teško je pričati u prvom licu, trebat će barem pola godine da vidimo da li je to to što sam htio, ali mislim da sam uspio“, kaže poznati gitarista.

A kako je ovaj album već požnjeo pozitivne reakcije publike i kritike u Hrvatskoj, pitali smo autora da li uopće ima potrebe da se nekome dokazuje?

„Da budem iskren, to mi je davno prestalo biti interesantno. Iz prostog razloga što na ovim našim prostorima ima jako malo ljudi koji se bave tim poslom ili imaju nešto suvislo za reći i procijeniti. Ali u svakom slučaju bolje je da u startu ima ljudi koji kažu da je to dobro, nego da nije dobro.

U zlatno doba diskografije objaviti ovaj album bilo bi rizična investicija, a danas je to samoubistvo. Da biste to uradili, morate biti ili jako sigurni u sebe ili malo ludi. Ja sam prvenstveno siguran 100 posto u sebe, doduše i lud, ali bio sam ubjeđen da mogu napraviti album koji će biti drukčiji od trenutno svih albuma u svijetu. I želio sam da se svijetu predstavim prvenstveno kao gitarista.“

Jedna od najpopularnijih kompozicija s albuma, sudeći prema pregledima na YouTubeu, zove se Akšam in Istanbul.

“Ovaj album je koncepcijski, ali i ljubavni. Ljubav je neizbježna tema. Bog je napravio sve ljude različitim, tako da će i te unutarnje valove ljubavi doživjeti drukčije, kao i ovaj album.”

A kada je u pitanju gitarsko umijeće, Lipovača je jedan od najvećih autoriteta u regiji:

“Kada se radi o soundu gitare ili sprava na kojima se svira, problem većine gitarista je da traže zvuk koji će biti fantastičan, fascinirajući, ali ne znaju šta traže. Najvažnije je znati šta je to što tražiš, inače je nemoguće doći do cilja. To može trajati satima, danima, godinama, ili ne dođe nikada. Ja uglavnom znam šta tražim (smijeh). Ja sam vjerovatno jedan od rijetkih na ovim prostorima koji je uspio doći do nekog potpisa ili pečata kao gitarista, bilo da je u pitanju zvuk ili način sviranja. Postoji na hiljade, stotine hiljada gitarista koji jako dobro sviraju, sve znaju, sve mogu, ali nemaju svoj ton i kada se slušaju ne možete ih prepoznati. A svi, bilo mlađa ili starija generacija će, recimo, prepoznati jednog Carlosa Santanu.”

I na kraju, nismo mogli izbjeći pitanje o najvećim Zeletovim hitovima koji su zlatnim slovima upisani u antologiju regionalne rock muzike, a i dalje ih nove generacije obožavaju. Šta je tajna dobre pjesme?

“Ne postoji nikakvo pravilo prema kome nastaje dobra pjesma. A svi bi željeli hit. To se ne prenosi niti se može naučiti. Ne postoji nijedan profesor, mag ili akademija koja će vam pokazati ili gdje ćete naučiti napraviti Yesterday ili Krivo je more“, odgovara Zele Lipovača u razgovoru za Radiosarajevo.ba.

Related posts