U Bihaću održan okrugli sto o saobraćajno-transportnom povezivanju i razvoju USK

Udruženje Inžinjera saobraćaja i komunikacija BiH u saradnji sa Udruženjem građana Bosanske Krajine održalo je ovog vikenda u Bihaću okrugli sto i promociju brošure „Saobraćajno-transportno povezivanje i regionalni razvoj – osvrt na Unsko-Sanski Kanton“, u kojoj je dato istraživanje o mogućim transportnim pravcima između Krajine i centralne Bosne.

Saobraćaj, transport i komunikacije su jedno od prvih područja zajedničkih politika Evropske unije, a prvi početni cilj i danas je oformiti zajedničko saobraćajno-transportno tržište, tj. omogućiti slobodu pružanja usluga i otvoriti saobraćajna tržišta, poručeno je na okruglom stolu koji je održanu Bihaću, a koji je za cilj imao saobraćajno-transportno povezivanje i regionalni razvoj Unsko-sanskog kantona.

Na sastanku je predočeno i istraživanje o mogućim transportnim pravcima između Krajine i centralne Bosne, uključujući sve moguće vidove transporta, željeznicu cestu, zrak, telekomunikacijske i poštanske veze, kao i energetsko uvezivanje Krajine sa ostalim dijelovima Bosne i Hercegovine.

„Uspostavom slobodnog saobraćajno-transportnog tržišta omogućava se pravedno tržišno natjecanje za različite vrste saobraćaja, transporta i komunikacija koje se istodobno razmatraju pojedinačno i kroz međusobne odnose. Evropska unija shvaćajući da jedino to može ostvariti kroz usklađivanje zakonskih, regulatornih i administrativnih odredbi država članica, uključujući i njihovo tehničko, socijalno i fiskalno okruženje“, kazao je Osman Lindov, dipl. inžinjer saobraćaja.

Veličina saobraćaja, transporta i komunikacija neprestano raste zbog dovršenja uspostave unutarnjeg evropskog tržišta, ukidanja unutarnjih granica, snižavanja cijena prijevoza zahvaljujući otvaranju i liberalizaciji saobraćajno-transportnih tržišta te zbog promjena u proizvodnim sistemima i skladištenju.

„Prijevoz putnika i robe u posljednjih se 30 godina više nego udvostručio. Sve je to utjecalo da je saobraćajno-transportni i komunikacijski sektor, s ekonomskog gledišta vrlo uspješan i dinamičan, sa jedne strane, a sa druge strane suočava se sa sve težim društvenim i ekološkim posljedicama. Danas Evropska unija, pored razvojno regulacijskih direktiva smjernica u mnogome pokušava da direktivama i smjernicama kanališe u saobraćajno-transportnom i komunikacijskom sektoru model ‘održive mobilnosti’, te kroz područja certifikacije poslova i zadataka uobličava jedinstven i profesionalan pristup“, istakao je Lindov.

Related posts