Test / Koji modeli imaju najbolje kočnice: Saznajte kočioni put svog automobila

Kočnice spadaju u jedan od najvažnijih dijelova na automobilu. Zapravo, može se reći da je riječ o ključnom sigurnosnom aspektu čiji je zadatak da spriječi nesreću.

Kočioni put je ponekad tanka granica između života i smrti, udesa i sigurnog zaustavljanja. Kao parametar kvaliteta kočnica uzima se dužina kočionog puta neophodnog da se automobil zaustavi pri brzini 100 km/h.

Drugim riječima, traži se da kočioni put (100-0 km/h) bude što kraći, ili kako je to prije 20-ak godina stajalo u reklami jednog proizvođača: “Kada je kočenje u pitanju konkurencija je ispred nas”.

Ovdje treba spomenuti da na dužinu kočionog puta utjecaj imaju i podloga na cesti (kvalitet asfalta, suhi ili vlažni vremenski uvjeti), te gume na automobilu (starost, istrošenost, vrsta, tip).

Njemački automobilski klub ADAC pri testiranju novih automobilskih modela obavezno ispituje kočnice pa, ako se zna da se mjerenja vrše u identičnim uvjetima, rezultati se mogu smatrati vjerodostojnim. Tako ADAC mjeri kočioni put (100-0 km/h) automobila s fabričkim ljetnim gumama, na suhoj cesti.

U posljednje četiri godine ADAC je testirao oko 500 novih modela, a ovih dana sabrali su sve rezultate i podijelili ih po klasama.

Naravno, u cijelu priču treba ubaciti i marku, tip i vrstu automobila pa postaje jasnije zašto je najkraći kočioni put imao skupi sportski Porsche 911 Carrera Cabriolet (31,3 metra), a najduži dostavni Citroën Jumper Combi (47,8 metara). Šta to znači u praksi: U trenutku kada se Porsche 911 Carrera zaustavi, Jumper se još kreće brzinom od 55 km/h.

Ono što raduje je činjenica da sve više modela ima kratak kočioni put – bez obzira na cijenu, veličinu i težinu automobila. Tako su jako blizu skupog Porschea i mali Mini One D (32,7 metara), kompaktni VW Golf Variant (33,1 metar), ali i 2,3 tone teški Mercedes S 500 (32, 6 metara).

Još jedan važan podatak koji moraju znati svi vozači: Kočioni put raste kvadratno proporcionalno prema brzini. Drugim riječima: Dvostruko viša brzina produžava kočioni put četiri puta.

Pogledajte dužinu kočionog puta modela po klasama.

Klasa malih automobila

Mini One D 32,7 m

Mini Cooper 33,0 m

Smart forfour 1.0 34,4 m

Škoda Roomster 1.2 TSI Green tec 34,5 m

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 34,9 m

Renault Clio 1.2 16V 75 35,0 m

Hyundai i20 1.1 CRDi 35,1 m

Škoda Fabia Combi 1.2 TSI 35,2 m

VW Polo 1.4 TDI BMT 35,4 m

VW cross up! 1.0 35,5 m

Kompaktna klasa

VW Golf Variant 2.0 TDI BMT 33,1 m

SEAT Leon ST 1.6 TDI 33,1 m

Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 33,7 m

BMW 220i Coupé 33,9 m

Mercedes B 200 Natural Gas Drive 34,1 m

Volvo V40 T2 34,2 m

Nissan Pulsar 1.5 dCi 34,5 m

Škoda Rapid 1.2 TSI 34,7 m

Ford Focus 1.0 EcoBoost 34,8 m

Renault Mégane TCe 130 34,8 m

Srednja i viša srednja klasa

Mercedes S 500 Plug-In Hybrid 32,6 m

Mercedes C 220 BlueTEC T 32,8 m

Audi A7 Sportback 3.0 TDI 33,0 m

Mercedes E 400 Cabriolet 33,1 m

Audi A6 allroad 3.0 TDI 33,3 m

VW Passat Variant 2.0 TDI 33,7 m

BMW 740i 33,9 m

Tesla Model S P85 34,1 m

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 34,1 m

Volvo S60 D4 34,2 m

Sportski modeli

Porsche 911 Carrera Cabriolet 31,3 m

Porsche 911 Carrera Coupé 32,1 m

Jaguar F-Type Coupé 32,7 m

Mercedes SL 350 33,0 m

Porsche Cayman 33,1 m

Audi R8 Spyder V10 33,2 m

Peugeot RCZ R 33,9 m

Audi TT Coupé 2.0 TDI ultra 34,3 m

Mercedes AMG GT 34,4 m

Nissan 370Z Roadster 34,7 m

Klasa SUV modela

Volvo XC90 D5 33,6 m

Mercedes GLK 250 CDI BlueTEC 33,8 m

BMW X3 xDrive20d 34,5 m

Audi Q7 3.0 TDI ultra 34,6 m

VW Touareg V6 TDI SCR BMT 34,9 m

Audi Q3 2.0 TDI 35,0 m

Porsche Macan S Diesel 35,2 m

KIA Sportage 2.0 CRDi 35,3 m

BMW X6 xDrive30d 35,6 m

Ford Kuga 2.0 TDCi 35,9 m

Related posts