Istraživanje rađeno u Engleskoj pokazalo je kako čak polovini ljudi snovi utječu na raspoloženje sljedećeg dana. Ako patite od noćnih mora, vrijeme je da promijenite životne navike, savjetuju stručnjaci.

Ružni i uznemiravajući snovi mogu biti potaknuti unosom previše stimulansa u tijelo poput alkohola, kofeina, prerađenog šećera, a uzrok može biti i ako puno vremena provodite ispred ekrana mobitela, televizora ili kompjutera prije spavanja.

Mnogi od nas u krevet liježu sa mobitelom pored uzglavlja. Sve te navike pretjerano stimuliraju nervni sistem i remete REM fazu (fazu u kojoj se sanja). Promijenite životne navike i san će vam biti mnogo bolji, a budit ćete se odmorniji.

Stručnjaci savjetuju da počnete zapisivati snove čim se probudite. Ostavite mali dnevnik pored kreveta i odmah zapišite sve čega se sjećate. Interpretacija sna možda će vam “sinuti” tokom dana, dok odmarate ili vježbate.

Česta pojava je i škrgutanje zubima u snu. Ova pojava je nesvjesna i događa se tokom noći, a znak je napetosti i stresa. Ljudi koji pate od ovoga obično su perfekcionisti koji imaju prevelike ambicije i teško održavaju zdrave granice između posla i privatnog života. Ukoliko ste i vi među njima, osim što morate naći način da smanjite stres, možete i raditi određene vježbe za vilicu koje će je opustiti. Također, koliko god ste u mogućnosti, upražnjavajte fizičku aktivnost, koja je najbolji lijek protiv napetosti i stresa.

Istraživanje agencije “Silentnight” pokazalo je da polovina Engleza spava u odvojenim krevetima, a njih 40 posto kaže da im smeta partnerovo hrkanje.

No, spavanje u odvojenim krevetima utječe na intimnost. Ako spavate u krevetu sa partnerom, ispušta se “hormon ljubavi” u tijelu zbog kojeg se osjećate sigurno i opušteno, pa ćete vjerovatno i brže zaspati. Iako se čini da tišina i kauč zvuče kao dobar izbor, oni to ustvari nisu. A ako baš morate spavati odvojeno, stručnjaci predlažu da se barem deset minuta prije spavanja mazite s partnerom u zajedničkom krevetu.