Savjeti stručnjaka kako smanjiti potrošnju goriva na cestama u BiH

Putevi u BiH danas su među najzahtjevnijim za vožnju i najmanje razvijenim u Evropi, ponajviše zbog nepostojanja mreže autoputeva te zastarjele cestovne infrastrukture. Vožnja ovim putevima izazov je sam od sebe, dok su velika opterećenja i na samim automobilima.

U razgovoru za Fokus.ba, stručnjak BIHAMK-a Almir Cero savjetuje kako voziti na cestama u BiH, a ipak smanjiti potrošnju goriva, pa tako i mjesečna novčana izdvajanja iz kućnog budžeta za ovu stavku.

“Tri su faktora najvažnija za smanjenje potrošnje goriva: tehnika vožnje, odnosno ekonomična vožnja, zatim redovno održavanje vozila, dakle servisi i zamjena ulja i filtera, ali i sam kvalitet goriva“, naveo je Cero, inače rukovodilac Razvojnog i trening centra BIHAMK-a.

Cero pojašnjava da mnogo toga zavisi od samog vozača i njegovih navika na cestama, odnosno koliko može biti strpljiv.

“Ukoliko se ne daje mnogo gasa i ako se ne opterećuje motor u velikoj mjeri, smanjen je i broj obrtaja i manje je sagorijevanje goriva. Samim načinom vožnje može se uštedjeti i do 20 posto novca koji se izdvaja za gorivo. To se pogotovo odnosi na vozila koja troše mnogo goriva. Ako ne vozite žestoko, to može biti i višestruko korisno, jer ćete imati adekvatniju i sigurniju vožnju i nećete ugrožavati živote drugih učesnika u saobraćaju“, istakao je Cero za Fokus.ba.

Jedan od savjeta našeg sagovornika je i držanje veće distance između vozila.

“Gužve su česte u našim gradskim sredinama, a kretanje iz prve brzine i nepotrebno ubrzanje uvijek dovode i do veće potrošnje goriva. U ovim situacijama držanje nešto većeg odstojanja može pomoći da se bolje predvidi situacija, da se na vrijeme smanji ili poveća stepen prenosa“, rekao je Cero.

On napominje da novija vozila imaju ugrađen takozvani start-stop sistem koji automatski isključuje motor kada vozilo stoji u mjestu, što efikasno smanjuje potrošnju goriva u velikim saobraćajnim gužvama. Pritiskom na papučicu gasa elektropokretač pali motor i omogućava ponovno kretanje vozila.

“Vozači koji se još ne mogu osloniti na ovaj sistem i dalje imaju na raspolaganju niz načina kako smanjiti potrošnju goriva. Važno je provjeriti pritisak u gumama, ali i što prije prelaziti u veći stepen prenosa. Na primjer, kod Golfa 5 treba prebaciti u sljedeću brzinu već kod 2.100 obrtaja. Može se uštedjeti i ukoliko se u velikoj mjeri ne koristi klima uređaj. Bitno je također redovno održavati motor, ali i izduvni sistem. Prljav filter vazduha i zapušten filter goriva mogu povećati potrošnju goriva, a to negativno utične i na dugovječnost samog vozila“, naglasio je Cero.

Related posts