SAD/ Kako su Bosanci popularizirali kesten u Americi

Srijeda je ujutro u ruralnom Wapellu i oko 30 trenutnih i budućih farmera, jedna beba i jedan veliki pas ucrkali su se u dva kamiona. Kathy Dice, čiji entuzijazam je zarazan, predvodi grupu.

Napolju je 32 stepena celzijusa, a kasni je septembar, ali to ne spriječava grupu ljudi da ode do Red Fern farmu, da vide kako Dice, njen muž Tom Wahl pretvaraju uništeno polje soje u napredan i raznolik voćnjak.

Karavan stiže na voćnjak i grupa formira polukrug oko Dice, koja se popela na kamion i objašnjava njima da prošetaju voćnjakom, uberu šta žele, i da mogu za nekoliko dolara sve to platiti. Starije drveće, koje ima i više od 25 godina, pretrpjelo je mnogo u posljednjem desetljeću od suša i bolesti, ali Dice je ponosna na svoj rad.

Dice i Wahl kupili su 22 dunuma sojinog polja 1986. godine, a onda su dodatnih 13 dunuma kupili 2001. godine, piše Muscatine Journal.

Bivši vlasnici zemlje posadilio su drveće ali ono nije uspjelo izrasti mnogo. Obrađujući i državajući zemlju, bračni par je vidio napredak i nekoliko mlađih stabala počelo je davati većinu plodova u voćnjaku.

Dice je ohrabrila svakoga da potraži na zemlji kestene. Drvo kestena ojačalo je biznis više nego ijedna druga voćka na Red Fern farmi, privlačeći kupce iz cijele Amerike. Dice je kazala da oko 80 posto svih kupaca kestena su Bosanci.

“Kada su nas pronašli Bosanci, počeli su od nas kupovati kesten. U Evropi ljudi dobro znaju šta je kesten, dok je u Americi kesten nestao u 1910-tim i 1920-tim. Imigranti koji su kupovali kesten ovdje, kažu da je osjećaj kao kod kuće”, objasnila je Dice.

Dice je oduševljena rastom i prodajom kestena i od toga može prehraniti porodicu. Zbog širenja posla planira nova zapošljavanja iduće godine, i sada je u slatkim brigama da će farma zarađivati sve više novca.

Related posts