Preporuke kardiologa: Kako živjeti nakon srčanog udara

Ne zanemarujte lijekove. Ljekar obično propisuje one koje treba uzimati dva puta dnevno -uvečer i ujutro. Njihov je zadatak da spriječe začepljenja krvnih sudova, snize holesterol i poboljšaju rad srca.

Srčani udar ozbiljno je iskustvo za svakoga. Mnoge navede da se preispitaju kada je riječ o brizi o zdravlju. To je upozoravajući znak da u život morate unijeti značajne promjene.

Kako biste izbjegli dalje probleme sa zdravljem, kardiolozi upozoravaju na sljedeće, po njihovom mišljenju, najvažnije stvari.

Pušači

Ako ste pušili, sada je krajnje vrijeme da prestanete. Dokazano je da ova navika vrlo loše utječe na zdravlje – može suziti arterije i naštetiti normalnom funkcioniranju srca. U ovom slučaju izbor je jednostavan – život ili cigarete!

Hrana

Poželjno je, u dogovoru sa stručnim nutricionistom, sastaviti zdravu dijetu, koje ćete se pridržavati. Zdrav način života vaš je uvjet za život bez srčanih problema. Nezdrave masnoće prve su koje treba ukloniti sa stola. One povećavaju nivo lošeg holesterola.

Držite se podalje od roštilja, mesnih prerađevina, margarina, bilo čega prepunog trans-masti. Dajte prednost povrću, unosite manje masnog mesa i mliječnih proizvoda. Puno je ideja kako da povrće i voće uvrstite u prehranu, da vam obroci ne budu “dosadni”. Za doručak najradije birajte proizvode od cjelovitog zrna. Tako ćete organizmu dati više vlakana i sniziti loš holesterol. Uz to, unosite više vitamina, minerala i nutrijenata. Smanjite tjesteninu, rižu, hljeb od bijelog brašna.

Također, znajte da trebate promijeniti i način jedenja. Više manjih porcija najbolji je izbor.

Vježbe i lijekovi

Ako do sada niste bili naklonjeni vježbama, nije kasno da počnete – bez obzira na godine. Za svako tijelo postoji određeni tempo i režim. Za početak to mogu biti samo lagane šetnje. Vježbe jačaju srčani mišić, pa ono lakše “pumpa” krv. Uz to, na ovaj način smanjujete stres, loš holesterol, brišete višak kilograma i što je najvažnije smanjujete rizik od novog udara. Najbolje se konsultirati s ljekarom o vježbama i šta je najbolje za vas.

Naravno, nikako ne zanemarujte lijekove. Ljekar obično propisuje one koje treba uzimati dva puta dnevno – uvečer i ujutro. Njihov je zadatak da spriječe začepljenja krvnih sudova, snize holesterol i poboljšaju rad srca.

(Faktor.ba)

Related posts