Pogledajte kako policijski presretrači hvataju trkače po ulicama Sarajeva

Nakon što je Sanjin Sefić automobilom pokosio i usmrtio pješakinje Selmu Agić iz Bugojna i Editu Malkoč iz Bosanske Krupe, javnost se digla na noge pa su, prije svega, tražili od policije veće prisustvo na najfrekventnijim sarajevskim raskrsnicama te njihovu veću angažiranost kada su u pitanju nesavjesni vozači.

U posljednje vrijeme pješaci, ali i vozači, osjetili su na svojoj koži ili, bolje reći, na svom novčaniku da ne mogu raditi šta hoće. Na desetine vozila je oduzeto zbog neizmirenih novčanih kazni za brojne prekršaje, policajci više ne praštaju nikome, kazne se uručuju čak i za zatamnjena stakla…

Velike gužve

Ekipa “Dnevnog avaza” provela je nekoliko sati s takozvanim presretačem, civilnim vozilom Golf 7, crne boje, kojeg ispod haube pokreće 150 konjskih snaga. Riječ je o vozilu, tačnije o policijskoj ekipi, koja je zadužena da danonoćno kruži na potezu od Vijećnice do Ilidže kako bi lovila trkače, ali i druge učesnike u saobraćaju koji se ne pridržavaju propisa.

Vozilo ne odaje utisak da je riječ o policijskom, sve dok ne počne akcija, kad se uključe zvučna i svjetlosna signalizacija, vješto sakrivena ispod prednje maske vozila te na zadnjem dijelu, na kojem iskoči svjetlosna signalizacija na kojoj stoji: “Stop policija.”

Vozilo je, inače, opremljeno najsavremenijom opremom, uključujući kameru, koja snima potencijalnu “metu” te bilježi brzinu kojom se kreće neko vozilo. Presretač, jednostavno, predstavlja noćnu moru za svakog nesavjesnog vozača.

Polazna tačka bila nam je ispred “Avaz Twist Tower”, a nakon obilaska sarajevskih ulica, ubrzo je uslijedila i prva akcija. U blizini GRAS-a zaustavljen je Audi. Kako su nam policajci kazali – rutinska kontrola.

– Gospodin je bio ispravan – kratko su nam kazali policajci.

U vrijeme patrole vladale su velike gužve, jer je bila špica u saobraćaju pa nisu imali potrebe za intervencijama. Kako kažu naši “domaćini”, nema to veze samo s terminom.

– U posljednjih 15 dana slabo smo imali posla. Većina vozača pridržava se svih propisa. Prošle subote navečer vršili smo alkotestiranje dvadesetak vozača i niko nije prešao dozvoljenu granicu. Trenutno je situacija, zaista, stabilna – kažu nam policajci.

Nakon kraće vožnje, uslijedila je ozbiljnija akcija. Vozač Seat Toleda krenuo je, uz škripu guma, sa jednog semafora. Policajci su pomno pratili njegovo nekontrolirano kretanje iz trake u traku. Uključili su svjetlosnu i zvučnu signalizaciju te zaustavili vozača u blizini kružnog toka na Ilidži.

– Ovaj vozač je svojim radnjama ugrozio druge učesnike u saobraćaju. Uručen mu je prekršajni nalog u iznosu od 50 KM – pojašnjavaju nam policajci.

Vozeći se kroz grad, policajci su nam pričali o svojim iskustvima.

– Prije pet-šest godina, zaustavili smo jednog vozača koji se kretao skoro 170 kilometara na sat. Nedavno smo jednog vozača zaustavili, jer se kretao brzinom od skoro 120 kilometara na sat. Ovaj posao, prvo, morate voljeti, drugo, morate biti dobar šofer, a onda trebate imati i hrabrosti. Mi, kada pratimo takva vozila, moramo voditi brigu i o sebi i o drugim učesnicima – kažu nam policajci.

Kada smo ih pitali kakvih su imali situacija s vozačima koji voze pijani, kazali su nam da su se susretali sa svim i svačim.

– Znali su nam vozači ispadati iz vozila koliko su pijani – kažu policajci.

Dok smo razgovarali s njima jedan Renault Scenic u blizini “Vistafona” prelazio je iz trake u traku, pri tome ne dajući signalizaciju. Ponovo smo bili u akciji i adrenalin je porastao kako potpisniku ovih redova, tako i našem fotoreporteru… Uz rotacije i sirene, za koju sekundu već smo se kretali brzinom od skoro 100 kilometara na sat. Policajci su nam pojasnili da nekada moraju voziti velikom brzinom kako bi sustigli nesvjesne vozače.

Tražili dozvolu

– I ovaj vozač je prošao s kaznom od 50 KM. Moramo voziti u kontinuitetu iza nekog vozila kako bismo provjereno znali koliko se tačno kretalo vozilo. To nije bio slučaj ovog puta, jer je išao iz trake u traku – pojašnjava nam jedan od policajaca.

Naglašavaju da je njihova nadležnost kompletan Kanton Sarajevo. Tako su imali različitih situacija.

– Jednom smo od Hadžića pa sve do Konjica pratili jednu osobu za kojom je bila raspisana potjernica. U vožnji smo tražili dozvolu da prijeđemo u drugi kanton. Ne tako davno, učestvovao sam s drugim kolegama u potjeri za osobama koje su počinile razbojništvo u Vogošći. Ima tu svega – kažu policajci.

Na povratku, naši sagovornici zahvalili su nam te poručili da su oni najsretniji kada ne moraju intervenirati.

– Znamo da ste vi, novinari, očekivali više akcije, ali kao što smo kazali, situacija je u posljednje vrijeme stabilna – zaključili su naši sagovornici.

Patrole na svakom ćošku

Tokom naše opatrole uniformisane policajce s obilježenim službenim vozilima zatekli smo na skoro svakom ćošku. Patrole su bile stacionirane u blizini Ambasade Sjedinjenih Američkih Država, kod GRAS-a, u blizini “Energoinvesta” na Stupu, na Stupskoj petlji, Malti, Pofalićima… I to je jedan od razloga zašto je ova naša patrola, srećom, prošla bez većih incidenata.

Muratspahić: Problem su povratnici

Elvedin Muratspahić, zamjenik komandira Jedinice za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo, naglasio je u izjavi za “Dnevni avaz” da policajcima nije u prvom planu koliko neki vozač ima novčani dug na ime neplaćenih kazni nego koliko prekršaja ima i koliko često pravi nove.

– Mi smo preksinoć oduzeli jedno vozilo čiji vozač nije imao dug, dakle sve je kazne platio. No, u posljednje dvije godine napravio je skoro 15 prekršaja. Nažalost, ima vozača koji imaju novac da plaćaju kazne pa to na njih ne djeluje represivno i nastavljaju činiti prekršaje – kazao je Muratspahić.

Related posts