Omiljena grickalica: Osam razloga da počnete jesti pistacije

Nedavna istraživanja pokazala su da dnevna doza pistacija može poboljšati rad srca i spriječiti nastanak kardiovaskularnih bolesti.

Pistacije su mnogima omiljena grickalica uz film ili utakmicu. Osim toga, ovi orašasti plodovi su nezamjenjiv sastojak najukusnijih torti i kolača. Osim što imaju lijepu aromu, pistacije su zdrava namirnica, a naučnici su dokazali sljedećih osam razloga zbog kojih bi se trebale naći na svakodnevnom jelovniku.

Zdravlje srca

Nedavna istraživanja su pokazala da dnevna doza pistacija može poboljšati rad srca i spriječiti nastanak kardiovaskularnih bolesti. Također je utvrđeno da reguliraju povišen krvni pritisak.

Zdrave masti

Iako se masti, koje se nalaze u orašastim plodovima, smatraju zdravima, jedna porcija pistacija (oko 50 komada) sadrži svega 160 kalorija što ih čini grickalicama sa najmanje kalorija.

Vlakna

Sadrže više dijetalnih vlakana čak i od zobene kaše, koja važi za najbolji izvor vlakana.

Karotenoidi

Kome treba mrkva pored pistacija? Obiluju velikim količinama karotenoida, luteina i zeksantina, koji su usko povezani sa smanjenjem rizika od makularne degeneracije, stanja koji može dovesti do sljepila kako starimo.

Fitosteroli

Bogati su supstancama zvanim fitosteroli, koji imaju mogućnost upijanja holesterola iz drugih namirnica. Možda se baš zato dodaju raznim slasticama i kaloričnim jelima.

Proteini

Pistacije su bogate povrtnim proteinima, pa ih dosta koriste vegetarijanci i vegani umjesto mesa.

Antioksidansi

Sadrže fenolna jedinjenja za koja se vjeruje da odgovaraju antioksidansima pojedinih namirnica. Antioksidansi čuvaju organizam od oksidativnog stresa koji može uzrokovati rak i srčana oboljenja.

Nutritivne vrijednosti

Izvor su željeza, fosfora, magnezija i vitamina B6. Kad se sve sabere, sadrže preko 30 vitamina i minerala.

(Faktor.ba)

Related posts