Ogrlica u Banjoj Luci plaćena kao novi automobil

Uprkos činjenici da mnogi stanovnici Republike Srpske nemaju novca za bacanje, za bogate nema krize, što pokazuje primjer da je zlatna ogrlica u jednoj banjalučkoj zlatari plaćena oko 40.000 KM, koliko košta i novi automobil.

Prodavci nakita, automobila, satova i kozmetike kažu da potražnja za luksuznom robom ne jenjava, a prodaja zlata i satova u ovoj godini veća je za 20 posto u odnosu na prošlu godinu.

U kompaniji “Malbašić” u Banjoj Luci ističu da nema mnogo razlike kada je riječ o kupcima – podjednako kupuju i domaći i stranci.

“Najskuplji komad nakita prodat u ovoj godini je ogrlica koja je koštala oko 40.000 KM”, rekao je marketing menadžer kompanije Žarko Mećava.

U časovničarskoj radnji “Rogić” u Banjoj Luci ističu da je prodaja satova u ovoj godini za nijansu bolja nego lani, a među traženijim brendovima izdvajaju “Casio”, “Fossil” i “Swatch”.

“Najviše prodajemo satove čije su cijene u rasponu od 100 do 400 maraka”, rekli su u radnji “Rogić”.

Kada je riječ o prodaji automobila, u “Verano motorsu” ističu da je prodaja “Peugeotovih” četvorotočkaša u prvih pet mjeseci ove godine veća nego prošle godine.

“Najtraženiji model je “peugeot 208”, koji košta oko 24.000 KM, a kupaca ima i za jedan od najskupljih automobila kod nas “peugeot 508”, čija je cijena oko 52.000 KM”, rekli su u “Verano motorsu”.

Dodaju da najskuplje automobile uglavnom kupuju kompanije putem tendera.

U kompaniji “Didako”, koja ima parfimerije širom RS i BiH, ističu da najviše prodaju parfema u rasponu cijena između 95 i 120 maraka, ali ima i kupaca koji za bočicu od 30 mililitara parfema izdvoje 150 KM.

Sekretar Pokreta potrošača RS Dragovan Petrović kaže da je od kraja devedesetih godina prošlog vijeka prisutan veliki jaz između sloja ekstremno bogatih i siromašnih te se srednji sloj stanovništva u potpunosti izgubio.

“S jedne strane imamo 70 odsto onih koji jedva sastavljaju kraj s krajem ili nemaju šta da jedu, a na drugoj strani bogate koji izdvajaju ogromne sume novca za nakit i putovanja”, kazao je Petrović.

Egzotična putovanja

Da za “skupu robu” ne nedostaje kupaca potvrđuju i u turističkim agencijama, gdje kažu da prodaja luksuznih aranžmana za egzotične destinacije ide veoma dobro.

“Egzotične destinacije poput Tajlanda, Dubaija, Kube i Zanzibara su uvijek popularne, a cijene se kreću u rasponu od 1.500 do 2.000 eura u zavisnosti od toga gdje se putuje”, rekli su u agenciji “Unis turs”.

Related posts