Nutricionistica Amela Ivković-O’Reilly savjetuje: Ovu hranu izbjegavajte tokom ramazana

Voće i povrće kupujte od lokalnih poljoprivrednika. Bijeli hljeb, rižu i šećer, zamijenite integralnim žitaricama. Tijelo tokom dana gubi vodu, pa se potrudite da na iftarskoj sofri bude povrtna čorba i voće poput lubenice i dinje. Obogatite jela mirisnim biljkama, poput bosiljka, majčine dušice, peršuna, žalfije.

Osobi koja posti potrebna je hrana bogata nutrijentima koja će joj dati prijeko potrebnu energiju neophodnu za sve funkcije tijela u toku dana. Ono što tokom ramazana treba izbjegavati jeste procesuirana i brza hrana. Najbolje je jela pripremati kuhanjem i pečenjem, a izbjegavati pohovano i prženo.

Prerađena hrana može biti ukusna, kaže nutricionistica Amela Ivković-O’Reilly, ali ona sadrži nezdrave sastojke, kao što su fruktozni kukuruzni sirup, MSG (za poboljšanje okusa), natrij i štetna ulja.

Oprezno s kafom

– Kupujte voće i povrće od lokalnih poljoprivrednika. Tako ćete najlakše doći do organski uzgojenih plodova. Izbjegavajte “bijelu” hranu (hljeb, rižu, šećer). Umjesto njih, birajte hljeb i tjesteninu od integralnih žitarica, kao što su heljda ili proso, te organsku smeđu rižu – naglašava Ivković-O’Reilly.

Tijelo tokom dana polahko dehidrira, pa se preporučuje da, u periodu u kojem ne postite, unosite hranu bogatu vodom.

– Voće sa velikim postotkom vode je lubenica, dinja te bobičasto voće. Tečnost ćete nadoknaditi i sokovima od voća i povrća, koje ćete sami pripremiti kod kuće, ali i kompotima, samo pripazite da ne budu previše zaslađeni. Odličan izbor su i povrtne čorbe koje bi se trebale naći svakodnevno na iftaru. Izbjegavajte slane mješavine začina i dosoljavanje hrane. Limitirajte unos kafe jer ona dehidrira organizam. Dovoljna je jedna šoljica dnevno – ističe nutricionistica.

Ne zaboravite ribu

Bosanci i Hercegovci su poznati po tome da u svoj organizam nedovoljno unose esecijalne masne kiseline. Njima obiluju ribe hladnih mora, odnosno plave riba, kao što su srdela, sardina i skuša, te orašasti plodovi i sjemenke.

– Tokom ramazana naročito je važno povesti računa da se hrana priprema na zdravim mastima, kao što su maslac, maslo ili kokosov maslac, a hladno prešana ulja, poput maslinovog, koristiti isključivo za dresinge po završetku kuhanja, jer su te masnoće osjetljive na visoke temperature. Također, jela treba više začinjavati mirisnim biljkama, poput bosiljka, majčine dušice, peršuna, žalfije, jer one pospješuju probavu hrane i smanjuju upotrebu viška soli – kazala je Ivković-O’Reilly.

Preskočite desert

Uživanje u tradicionalnim ramazanskim desertima ne mora biti svakodnevni ritual. Umjesto viskokaloričnih, često preslatkih kolača, izaberite voćnu salatu kojoj ćete dodati orašaste plodove.

Šta jesti na sehuru

Najbolji način da umanjite osjećaj gladi u toku posta, jeste da na sehuru jedete proteine i povrće. Primjeri proteinske hrane su jaja, mladi sir, grahorice, meso, riba i morski plodovi. Zob, proso i heljda su žitarice sa visokim postotkom hranjivih vlakana, kao i povrće i voće, kao što su brokula, karfiol, špinat, jabuke, kruške, kajsije, breskve.

(A. Sijerčić/Faktor.ba)

Related posts