Ne znaju šta će s parama, pa jedu zlato

Zlato je veliki biznis, posebno u Dubaiju, pošto na Ujedinjene Arapske Emirate odlazi oko 25 odsto globalne trgovine tog luksuznog metala. Ta zemlja dobro je poznata po svojoj velikoj ljubavi prema zlatu, pa nije neobično vidjeti automobile optočene zlatom ili automate koji izbacuju zlatne poluge. A novi hit je – jestivo zlato.

Jedan od najprestižnijih hotela u Dubaiju Burdž Al Arab ukrašen je sa 1.790 kvadratnih metara 24 karatnog zlata. Inače, tamo možete probati kapućino sa zlatom, ili koktel sa zlatom, u kafe na 27 spratu – 200 metara iznad nivoa mora.

Luksuz se, međutim, ne može osjetiti, pa tako zlato zapravo nema nikakav ukus, piše “CNN”. Uprkos tome, klijenti ovog hotela ga jako vole.

“Zlato je sinonim luksuza, nečega što ima jedan nivo dekadencije”, objašnjava Etjen Haro, asistent menadžera za hranu i piće u hotelu.

Hotel za svoja zlatna čudesa u hrani i piću troši oko 700 grama zlata godišnje, koje dolazi iz Italije i Indije. Tipično se konzumira u formi zlatnih listića, zrnaca ili pahuljica. Bez ukusa je, ali je kao prehrambena namirnica, potpuno sigurna.

“Dijamante je malo teže sažvakati, pa je zlato puno bolji izbor za koktele”, šali se Haro.

Na meniju u njihovom hotelu može da se pronađe bijela čokolada sa zlatom, posebna vrsta mljevenog tzv. zlatnog praha koji može da se nađe na hrani ili u koktelu, zlatne kocke šećera za razne koktele i čist zlatni dekorativni sprej.

Najpoznatiji koktel hotela – Element 79, nazvan je upravo po atomskom broju zlata 79 i sastoji se od bezalkoholnog vina sa pahuljicama od zlata, boje miješane sa čistim zlatom i zlatnim šećerom. Od tolike količine zlata može pošteno da vam se zavrti u glavi, a upravo to i jeste efekt koji postiže ovaj zlatni tornado.

Related posts