Mehmed Bublin, profesor na Saobraćajnom fakultetu: Kazne za prekršaje moraju biti drakonske

BiH je među zemljama u Evropi s najvećim brojem saobraćajnih nesreća na milijardu pređenih kilometara, tvrdi profesor Bublin.

U našoj zemlji svake godine na cestama pogine oko 400 osoba, a njih oko 50.000 bude teže ili lakše povrijeđeno. Među povrijeđenima su i oni koji nose trajne posljedice nesreća, kaže profesor Saobraćajnog fakulteta u Sarajevu Mehmed Bublin, komentirajući raspravu o izmjenama državnog Zakona o sigurnosti saobraćaja. Prema njegovim riječima, kako bi se smanjio broj nesreća, treba djelovati na edukovanost vozača i njihovu saobraćajnu kulturu, ali i efikasno provoditi kaznenu politiku.

– Mi smo među zemljama u Evropi koje imaju najveći broj saobraćajnih nezgoda prema pređenom broju kilometara, odnosno na milijardu kilometara, naročito onih najtežih s poginulima i povrijeđenima. Što se tiče provođenja kazni, tu imamo problema s nedosljednošću. Kazne se ne naplaćuju dosljedno i vidimo da ima veliki broj povratnika u činjenju saobraćajnih prekršaja, koji imaju 20, 30 ili 50 kazni, koje se jednostavno ne naplaćuju, što utječe na neodgovornost vozača i na njihovo ponašanje – tvrdi Bublin.

Intervencije i podmićivanje

On smatra da se upravo u ovim najtežim slučajevima mora pooštriti kaznena politika, kao i provodivost kazni.

– Mislim da je već odavno prisutna blagost kada je riječ o kaznama za najteže prekršaje, a to su slučajevi kada ljudi poginu, ili ostanu invalidi. Mislim da su za takve slučajeve sadašnje kazne blage. U nekim slučajevima, nekim intervencijama ili potplaćivanjem, ljudi uspijevaju da izbjegnu zatvorsku kaznu. Mislim da u tim slučajevima kazne moraju biti veće i sud mora osigurati da te kazne budu provedene – smatra Bublin.

Posebna pažnja se, prema njegovom mišljenju, treba posvetiti procesu izdavanja vozačkih dozvola.

Oduzimanje dozvola

– Kazne za vožnju bez vozačke dozvole moraju biti drakonske. Takva osoba mora biti najstrože kažnjena i mora joj se odgoditi mogućnost dobijanja dozvole. Imate ljude koji pogibeljno djeluju u saobraćaju, ugrožavajući time ne samo sebe, nego i živote drugih, što je nedopustivo – ističe Bublin.

Prema prijedlogu izmjena Zakona o sigurnosti saobraćaja predviđeno je povećanje kazni za prekršioce, tako da bi najveća novčana kazna trebala biti 1.000 KM, umjesto dosadašnjih 300 maraka i to za prekoračenje veće od 30 kilometara na sat u odnosu na dozvoljenu brzinu. Međutim, nigdje u izmjenama se ne spominje kako povećati efikasnost provođenja ovih kazni.

(A. Šarenkapa/Faktor.ba)

Related posts