Kupci, oprez: Mušterija otkrila prevaru radnika koji montiraju klima uređaje

Građani koji kupuje klima uređaje susreli su se sa neugodnim situacijama u kojima je navodni montažer obični prevarant.

– Kupio sam klimu u poznatoj prodavnici u gradu, radnici su mi je uredno donijeli na kućnu adresu i ponudili mi majstora koji bi je montirao. Međutim, ono što tad nisam znao je da je taj navodni montažer običan prevarant i da u slučaju da mi je on postavio klimu, izgubio bih garanciju na uređaj koji sam pošteno kupio – ispričao je za Blic Miloš Mandić.

Kako saznajemo, u pitanju je očigledno razrađen model prevare, u kojem glavnu ulogu imaju zaposleni u prodajnim lancima bijele tehnike i kućnih aparata.

– Nakon što sam kupio uređaj, prošlog četvrtka su došla dvojica dostavljača koji su mi donijeli klimu, dok mi je vozač koji je bio s njima ponudio da se dogovorimo oko njene montaže. Rekao mi je samo da mu dam svoj broj telefona i da će mi se javiti majstor koji će da postavi klimu, ne navodeći pritom o kom majstoru je riječ – objašnjava Miloš, piše Blic.

Pao je dogovor da spomenuti majstor dođe u subotu i obavi posao, međutim, kako je Milošu ovakva ponuda djelovala sumnjivo, pozvao je prodavnicu u kojoj je obavio kupovinu i raspitao se o proceduri.

– Zaposleni su mi objasnili da na njihovom sajtu postoji spisak ovlašćenih firmi koje vrše montažu klima uređaja i da samo ukoliko neko od njihovih radnika to obavi, ja kao kupac imat ću garanciju za uređaj koji sam uzeo. U tom slučaju, garancija se vodi na firmu koja je izvršila postavku klime, a ne na prodavnicu u kojoj je kupljena – objašnjava on.

Kako je kupio uređaj robne marke “Midea” i vidio da je ovlašteni serviser za njihove modele firma “Elcom Trade”, pozvao je zaposlene u spomenutoj firmi, koji su mu potvrdili ono što je prethodno čuo od prodavca.

– Kada sam vidio da je u pitanju prevara, pozvao sam lažnog majstora i rekao mu da sam shvatio o čemu je riječ i da ne želim da dolazi u moju kuću. Ćutke je prihvatio to što sam mu kazao, nije se dalje raspravljao sa mnom i tu se razgovor završio – dodaje naš sagovornik.

U ovlaštenom servisu “Midea” proizvođača klima dali su nam odgovor da “divlji” majstori postoje, i da, ukoliko oni vrše montažu ili bilo koju drugu vrstu rada na klimi, garancija se gubi.

– Postoje razni proizvođači koji insistiraju da isključivo oni postavljaju klima uređaje. Mi ipak, dozvoljavamo i drugim preduzetnicima da postavljaju klime, ali isključivo ukoliko su stručni, odnosno ovlašteni montažeri, koji to papirološki mogu da potvrde. U protivnom, ukoliko pokupite nekog “običnog” majstora, koji ne može da stavi pečat i označi ko je radio na ugradnji, garancija na uređaj se gubi – rečeno je iz ove firme.

Miloš ističe da je do ovog otkrića došao čistom intuicijom i da je lako mogao biti prevaren da ga nešto nije vuklo da cijelu stvar provjeri.

– Ovim putem želim da apelujem na druge potencijalne kupce i posavjetujem ih da se pri kupovini uvijek raspitaju o predviđenoj proceduri dostave i postavke kupljenih aparata, jer vjerujem da nisam usamljen slučaj i da ovakvih zloupotreba ima na svakom ćošku – zaključuje Mandić.

Related posts