Bosna i Hercegovina ima velike turističke potecijale i u ovoj grani privrede bilježi zanačajan rast, o čemu je portal Fokus.ba i ranije pisao.

Kako bi se ovaj sektor dodatno razvijao BiH mora dodatno raditi na promociji, ali i zaštiti svojih resursa. U Federaciji BiH trenutno je zaštićeno svega 2,2 posto od ukupno identificiranog prirodnog naslijeđa.

Iz Turističke zajednice FBiH za Fokus.ba ističu da je slično i sa kulturno-historijskim naslijeđem, koje je nažalost zaštićeno najčešće samo na papiru (npr. srednjovjekovne utvrde).

“Mnogi bosanskohercegovački resursi kao što su planinski turizam (ljetni i zimski), ruralni, avanturistički, te gastro turizam su segmenti koji su izuzetno bogati potencijalima, a koji bi se kvalitetnim planiranjem i upravljanjem, te snažnom promocijom mogli pretvoriti u istinski, svjetski prepoznat, bosanskohercegovački brend”, navode iz ove organizacije.

Naglašavaju da postoji mnogo turističkih potencijala u Bosni i Hercegovini, ali svi oni trebaju valorizaciju.

“Kako bi potencijal postao turistički proizvod, neophodno je proći više faza u kojima ključnu ulogu ima država u smislu donošenja pozitivnih zakonskih rješenja, te kreiranja strateških dokumenta i akcionih planova sa tačno razrađenim smjernicama upravljanja destinacijom, te jasno utvrđenim ciljevima koji trebaju u određenom razdoblju dati zacrtane rezultate. Nakon državne (zakonske, strateške i finansijske) intervencije, formira se proizvod koji se nudi tržištu uz snažnu promociju i brendiranje istog”, ističu iz Turističke zajednice FBiH.

U 2017. godini u ovoj organizaciji se nadaju nastavku pozitivnih brojki i rezultata, te očekuju da će turisti Bosnu i Hercegovinu prepoznati kao zemlju sa bogatim kulturno-historijskim i prirodnim naslijeđem.

“Ako se uzme u obzir činjenica da je Federacija BiH za prvih 10 mjeseci ostvarila učešće od 71,6% dolazaka i 68,9% noćenja od ukupno ostvarenih dolazaka i noćenja u Bosnu i Hercegovinu, onda je jasno da predstavlja izuzetno atraktivnu turističku destinaciju, te je, može se slobodno reći, generator dolazaka u turizmu u odnosu na drugi entitet i distrikt Brčko”, zaključuju iz Turističke zajednice FBiH.

Categories: BiH