Jeste li se ikada zapitali: Koliko godina ima vaše srce

Istraživanje provedeno u SAD-u otkrilo je da je čak polovini ispitanika srce za pet i više godina starije od njihovih hronoloških godina života.

Istraživanje provedeno u SAD-u pokazalo je da čak troje, od pet ispitanih, ima srce starije od njihovih stvarnih godina, što povećava rizik od srčanog i moždanog udara, upozoravaju stručnjaci.

Starosna dob srca određuje se prema rizičnim faktorima kojima smo izloženi, od povišenog krvnog pritiska, pušenja, dijabetesa i indeksa tjelesne mase.

Istraživanje je otkrilo da je čak polovini ispitanika srce za pet i više godina starije od njihovih hronoloških godina, a cijela ideja o određivanju starosne dobi srca potekla je od toga da se što preciznije odredi koliko je čovjek zapravo pod rizikom od srčanih oboljenja, koja mogu biti fatalna.

Na osnovu određivanja te dobi ljekari mogu preciznije odrediti terapiju i uputiti pacijenta na usvajanje zdravih navika. Može se desiti da žena od 55 godina otkrije da ima srce starice od 75 godine, a sve zbog toga što je godinama pušila i ima visok krvni pritsak koji ne drži pod kontrolom.

S druge strane, može se desiti da neko od 45 godina otkrije kako ima srce tridesetogodišnjaka zbog zdravih navika koje poštuje, redovno vježba, zdravo se hrani, ne puši.

Riješite se loših navika

Iako vrijeme, u bukvalnom smislu, ne možemo vratiti, to možemo učiniti kada je riječ o srcu. Bez obzira na vaš dosadašnji način života, srce možete podmladiti ako se odreknete loših i prigrlite zdrave navike. To znači da trebate ostaviti cigarete, redovno vježbati, držati pod kontrolom nivo holesterola, pritisak i težinu.

Ljekari tvrde da ni u kom slučaju ne treba odustajati. Oni naglašavaju da dugogodišnji pušač od 50 godina može podmladiti srce za 14 godina samo ako ostavi cigarete

Prevencija

Srčana oboljenja jedan su od najčešćih uzroka prirodnih smrti u svijetu, ali treba znati da je u tom slučaju prevencija najvažnija od svega. Fatalne srčane i moždane udare mogu spriječiti:
1. godišnji pregledi,
2. promjena načina prehrane (jedite više voća i povrća, smanjite slatkiše, masnoće i industrijski prerađenu hranu),
3. fizička aktivnost.

(Faktor.ba)

Related posts