Izmjene Zakona o saobraćaju BiH: Hoće li više kazne riješiti probleme?

Više kazne predviđene u prijedlogu izmjena Zakona o saobraćaju, koje su oba doma državnog Parlamenta usvojila u prvom čitanju, doprinijet će povećanju sigurnosti na cestama, ali neće riješiti sve probleme, smatra portparol MUP-a Unsko-Sanskog kantona (USK) Ale Šiljdedić.

Nove odredbe

– Samo represivne mjere ne mogu riješiti problem, mada strah od kazne može doprinijeti tome da vozači budu discipliniraniji. Međutim, da bi se situacija u većoj mjeri popravila, neophodno je provesti promjene u cijelom sistemu koji se odnosi na pitanje saobraćaja. Konkretno, na sigurnost saobraćaja utječe ispravnost vozila, što znači da bi trebalo pojačati kontrole i stanica za tehnički pregled. Također, utječe i infrastruktura, odnosno kakve su nam ceste kojima se vozimo. Potrebno je povećati i kvalitet obuke budućih vozača, posebno u domenu upoznavanja sa saobraćajnim propisima. Napokon, potrebno je utjecati i na svijest građana, vozača i pješaka, kako bi se povećala njihova opća saobraćajna kultura – smatra Šiljdedić.

Podsjećamo, nove odredbe Zakona o saobraćaju, koji se još nalazi u proceduri usvajanja u državnom Parlamentu, predviđaju znatno više kazne za prekršaje poput prekoračenja brzine, nepoštivanja saobraćajne signalizacije, upravljanja vozilom pod utjecajem alkohola i opojnih supstanci i slično.

Ilustracije radi, maksimalna kazna za prekoračenje brzine trenutno iznosi 300, dok je izmjenama Zakona o saobraćaju predviđeno njeno povećanje na 1.000 KM. Pooštrene su i kazne za vožnju u alkoholiziranom stanju, s tim što je visina kazni ostala ista, ali je prilikom određivanja visine smanjena predviđena količina alkohola u krvi.

Maksimalne kazne

Tako se sada maksimalna kazna izriče vozačima koji imaju više od dva promila alkohola, dok je predloženim izmjenama ta koncentracija smanjena na 1,5 promila.

Osim toga, izmjenama zakona predviđeno je i kažnjavanje pojava koje do sada nisu bile obuhvaćene kaznenim mjerama. Tako bi se ubuduće, kada izmjene budu usvojene, na udaru trebali naći pješaci i biciklisti, koji se budu kretali kolovozom sa slušalicama u ušima. Kažnjiva postaje i vožnja bicikla bez ruku, kao i vožnja pijane osobe na prednjem sjedištu automobila.

Ranije izmijenili zakone

– S obzirom na to da se radi o novim prekršajima, tek ćemo vidjeti kako će to funkcionirati i koliko će policija moći provoditi te odredbe. Mislim da se prilikom kreiranja izmjena trebalo provjeriti i sa zemljama u regionu, koje su te prekršaje ranije uvrstili u svoje zakone, kakva su njihova iskustva u provođenju takvih odredbi – dodao je Šiljdedić.

Što se tiče provedbe ovih odredbi, potrebno je dodati da će to umnogome zavisiti i od rada nadležnih sudova, jer su oni zaduženi za provođenje naplate izrečenih kaznenih mjera.- piše vecernji.ba

Related posts