Deset razloga zašto u svakodnevne aktivnosti uključiti trening

Ako razmišljate da počnete vježbati, znajte da program treba biti individualan, prilagođen vašem cilju, trenutnom stanju, potrebama i mogućnostima.

Vježbanje je zdravo i poželjno, u to nema sumnje. Međutim, ono što treba razjasniti jeste činjenica da je trening veoma specifična stvar. Zašto? Razlog je taj što mora biti individualnog karaktera (barem kada je o fitnesu riječ) te biti primijenjen individualno na svaku osobu. Nemojte misliti da će nečiji dobar trening imati isti efekt i na vas, ili da možete preslikati program koji ćete naći na internetu te time očekivati dobre rezultate.

Moguće je, ali se u tom slučaju treba poklopiti nekoliko stvari, a to je slučaj kod samo pet posto vježbača. Program treba biti individualan, prilagođen vašem cilju, trenutnom stanju, potrebama i mogućnostima. Samo na taj način možete očekivati ostvarenje cilja.

Evo kakve sve prednosti donosi vježbanje.

1. Ubrzava razgradnju masti
Redovnim treniranjem moguće je reducirati težinu i vrijednost udjela masti, pri čemu se istovremeno uvećava udio mišićne muskulature u tijelu.

2. Smanjuje rizik od oboljenja srca
Ozbiljne studije dokazale su da je kod onih koji ne treniraju rizik od problema sa srcem veći za dva puta.

3. Sprečava neke vrste raka
Osobe koje vježbaju imaju manju mogućnost dobijanja karcinoma crijeva. Kod žena koje ne treniraju rizik oboljenja od raka genitalnih organa je dva i po puta veći, a za dva puta povećan je i rizik od dobijanja tumora dojke.

4. Kontrolira holesterol.
Fizička vježba je jedna od malobrojnih aktivnosti kojom možete povećati „dobar“ HDL i smanjiti štetni LDL, čime ćete umanjiti šanse za srčana oboljenja.

5. Usporava proces starenja
Redovno treniranje zadržava i povećava momentalne parametre srca i krvotoka. Pored toga, smanjuje se opasnost od osteoporoze u starosti i povećava mišićni tonus.

6. Odnosi depresiju i stres
Ispitivanja su pokazala da osobe kojima su ljekari dokazali da bi mogli oboljeti od depresije, a koji svaki drugi dan upražnjavaju 15-minutni do 30-minutni aerobni trening, poslije dvije do tri sedmnice mijenjaju pogled na neke životne situacije. Treniranje je najbolje umirujuće sredstvo za čovjeka. Razlog je u ubrzanom raspadu hormona i drugih hemijskih jedinjenja, koji se formiraju u tijelu pri jakim stresnim situacijama. Oko 90 minuta nakon treninga nastupa faza emocionalnog i fizičkog opuštanja.

7. Poboljšava kvalitet sna
Dokazano je da oni koji treniraju brže zaspe, dublje spavaju i u snu se bolje odmore.

8. Jača samopouzdanje
Ispitivanja su potvrdila mišljenje da ljudi koji redovno treniraju izgrađuju viši stepen samopouzdanja od onih koji ne vježbaju.

9. Podiže kvalitet života
Program vježbi, usklađen s individualnošću, dat će vam više energije za svakodnevne aktivnosti.

10. Povećava visprenost
Studije su pokazale da ljudi koji redovno treniraju imaju bolje pamćenje, bolje reagiraju, posjeduju veći stepen kreativnosti i bolju koncentraciju.

Mr. sporta Sanjin Salčin

+38761/ 923-504

Sportska Akademija „Respect“ Sarajevo

Related posts