Apple brani odluku o prestanku podrške za OpenGL

Apple je nedavno predstavio svoje najnovije verzije operativnih sistema, ali je kompanija tokom objave istakla da iOS, macOS i tvOS prestaju sa podrškom za popularni renderer grafike OpenGL, umesto kojeg stiže Apple-ov Metal.

Nakon što su neki developeri igara javno zaprijetili da će prestati da kreiraju Mac igre, Apple je odlučio da objasni svoju odluku i odbrani ideju koja stoji iza prestanka podrške za OpenGL.

Metal developer Dan Omači je objasnio da je OpenGL dizajniran pre 25 godina kada je 3D grafika bila još u povoju, a standard je opstajao zahvaljujući ekstenzijama za moderne GPU funkcije.

Međutim, osnove 3D renderinga su se promenile, a ovo uključuje ukupan GPU sklop, operacije sa više threadova i asinhrono procesiranje.

Kako su se PC uređaji prebacili na Vulkan, Apple je odlučio da kreira Metal, u potrazi za CPU/GPU efikasnošću, kontrolom resursa za svoju modernu A-seriju procesora.

Istaknuto je da aplikacije za postojeće verzije macOS-a, kao i dolazeći macOS 10.14, mogu da koriste OpenGL (a iOS/tvOS 12 aplikacije i dalje mogu da koriste OpenGL ES), sve nove aplikacije za ove platforme bi trebalo da budu kreirane u Metalu. Trenutno, Metal je već podržan od strane popularnih eksternih endžina, kao što su Unity, Unreal i Lumberyard, kao i Apple SpriteKit, SceneKit i Core Image framework-ovima.

Pored developera, potrošači takođe imaju zbog čega da budu zabrinuti, jer prestanak podrške za OpenGL znači da stotine hiljada starijih Mac, iOS i tvOS igara neće raditi na budućim Apple uređajima, sa novijim operativnim sistemima.

Ipak, ova promjena neće biti nagla i neće se desiti preko noći. Apple trenutno ostavlja OpenGL u svim svojim operativnim sistemima, ali ga neće podržavati.

Nakon što OpenGl bude uklonjen trajno, aplikacije koje koriste OpenGL će prestati da rade na uređajima sa najnovijim operativnim sistemima, ali će nastaviti da rade na uređajima sa starijim platformama.

(NN/benchmark)

Related posts