Usporedi li se prodaja s istim razdobljem lani, udio dizelaša na tržištu smanjio se 17 posto, što u prijevodu znači kako je u Evropi prodano 322.622 primjeraka s dizelskim motorom manje nego u istom razdoblju prošle godine. Istovremeno, benzinci bilježe rast popularnosti od 14,6 posto i plus od oko 300.000 primjeraka za isti period.

Ukupno gledano, udio dizelaša na tržištu EU-a iznosi 37,9, a benzinaca 55,5 posto, piše Index.hr.

Najveći rast zabilježio je segment vozila s ekološkim pogonom. Prodaja plug-in hibrida porasla je čak 60,2 posto, dok je udio električnih automobila ubilježio skok od 34,3 posto.

Sveukupno gledano, u Evropskoj uniji je u prvom kvartalu prodano 69.898 vozila s mogućnosti punjenja (ECV – electrically-chargeable vehicles), što je plus od 47 posto. Udio hibrida je u istom periodu skočio 25,7 posto i iznosio 139.556 primjeraka.

Pritom Norveška nije evropski broj 1 u prodaji elektrificiranih vozila. Pretekla ju je Njemačka koja bilježi rast od nevjerojatnih 73,4 posto, što znači da je u prvom kvartalu prodano čak 17.574 primjeraka takvih vozila.

Udio dizelaša na njemačkom tržištu je pao čak 21,3 posto, dok je udio benzinaca skočio 20,3 posto. Prevedeno, Nijemci su ove godine kupili oko 80.000 manje dizelaša u usporedbi s prvim kvartalom prošle godine.