AC Food: Došli smo u Veliku Kladušu i Agrokomerc da ostanemo, pokrećemo proizvodnju i brendove

Nakon što je krajem marta, putem novoosnovane firme AC Food d.d. Velika Kladuša, AS Group kupio znatan dio postrojenja velikokladuškog Agrokomerca, u nepuna tri mjeseca pokrenuti su pojedini pogoni nekadašnjeg krajiškog diva prehrambene industrije, započet je otkup poljoprivrednih proizvoda od kooperanata, a zaposlen je i određeni broj radnika.

Firma AC Food d.d. Velika Kladuša, članica AS Group, uplatila je 28. marta ove godine 3,05 miliona KM na račun Agrokomerca d.d. Velika Kladuša, čime je i zvanično kupila skoro trećinu postrojenja Agrokomerca u naselju Polje u ovom gradu. Tada je kupljena tvornica stočne hrane, dva pogona za preradu voća i povrća, jedan skladišni prostor te postrojenje u kojem se nalazi pržionica kafe.

Započet otkup od kooperanata, pokrenut pogon za preradu duboko zamrznutog voća

Da su od starta krajnje ozbiljni u svojim nakanama, pokazuje i činjenica da je kompanija AC Food već započela otkup poljoprivrednih proizvoda od kooperanata s područja Unsko-sanskog kantona.

“Ušli smo u posjed kompanije kada smo u mogućnosti djelovati ad hoc i želimo reagirati što je moguće efikasnije. S tim u vezi, fokusirali smo se na potrebe tržišta i sezonske proizvode. Imamo namjeru otkupiti 200 tona kultiviranih jagoda za poznatog kupca, međutim, susrećemo se s problemom nedovoljnog broja kooperanata. Također, zanima nas otkup kornišona u količini od 50 do 70 tona, zatim paprika i drugog povrća u manjim količinama”, rekao je u razgovoru za Klix.ba Smail Korajlić, direktor AC Food d.d. Velika Kladuša i predstavnik Uprave AS Group.

Prema njegovim riječima, već je pokrenut pogon za preradu duboko zamrznutog voća, dok pogon za preradu povrća pripremaju za nadolazeću sezonu.

“Namjera nam je da ponovo pokrenemo proizvodnju supa i začina i poznatog brenda Vegedor. Imamo tehnologiju koja nam omogućava proizvodnju po visokim standardima kvaliteta, od njive do trpeze. Vjerujem da ćemo u tom smislu vrlo brzo vratiti pozicije koje su ovi proizvodi iz Velike Kladuše imali na policama na domaćem, ali i na inozemnim tržištima. Upravo je Vegedor zbog njegovih osobenosti bio prepoznat kao tipičan začin bosanske kuhinje”, podsjeća Korajlić.

Mašine i strojevi u dobrom stanju, već zaposleno 15 radnika

On ističe da je većina mašina i strojeva, u postrojenjima koja su kupili, u solidnom stanju, ali i da su neophodna servisna održavanja, kao i popravci na pogonima supa.

“Na pogonu Petita su potrebna veća investiciona ulaganja, kao i ulaganja u sortirnicu jaja. Pojedine investicije zbog kompleksnosti strojeva zahtijevaju detaljniju analizu i duži vremenski period poput tvornice stočne hrane. Posjedujemo HACCP i Halal standarde, međutim, kako bismo još više unaprijedili kvalitet i postigli najviše svjetske i evropske standarde, planirali smo dodatne investicije u područiju IFS-a (International Food Standard, op.a.)”, objašnjava naš sagovornik.

Ono što nas je svakako interesovalo jesu upošljavanja radnika i planovi kada je riječ o ljudskim kapacitetima. Korajlić ističe da su u proteklom periodu već zaposlili 15 ljudi u pogonu za duboko zamrzavanje voća.

“U periodu koji je pred nama očekujemo probno pokretanje linija za proizvodnju kocki za juhu i supa, gdje planiramo dodatno privremeno zaposliti određeni broj radnika. Osim toga, planiramo razvoj programa čokolade, pokretanje novih konditorskih proizvoda i slanih krekera. Sve u svemu, kako se razvoj poslovanja bude odvijao, tako će ga pratiti i potrebe za novim radnicima”, otkriva prvi čovjek kompanije AC Food.

Brend Tops: Cilj prvo mjesto na tržištu

Na pitanje šta se može očekivati od brenda Tops koji je firma AC Food nedavno također preuzela, naš sagovornik govori da Tops biskvit spada u red ponajboljih domaćih brendova u kategoriji biskvita te da je njihov cilj da u sljedećih 12 mjeseci izbiju na prvo mjesto na domaćem tržištu.

“Uvjereni smo da ćemo, prije svega, još boljim kvalitetom, inovacijama i dodatnim angažmanom uspjeti u našim planovima. Također, u okviru unapređenja proizvodnje i povećanja kapaciteta imamo u planu razvoj konditorskih proizvoda, kao i pokretanje programa čokolade. Želimo iskoristiti neke prednosti koje imamo, jer malo je poznato da ova tvornica jedina u regiji ima zaokružen tehnološki sistem proizvodnje čokolade od svježeg kakaovca do gotovog proizvoda”, napominje Korajlić.

On kaže i da bivši radnici Agrokomerca na dolazak tako snažne domaće korporacije reagiraju pozitivno i s izraženom nadom da će u novoj kompaniji ostvariti veću sigurnost i kvalitetne uslove za rad i kontinuitet rada.

“S druge strane, pogoni Agrokomerca u Velikoj Kladuši su geografski posmatrano zapadnije od Zagreba. Tržište EU nam se nudi kao na dlanu. I ja se nadam da ćemo svi zajedno u Velikoj Kladuši, ali i cijeloj Bosni i Hercegovini, zajedno s vlastima na svim nivoima, prepoznati potencijale ove kompanije u smislu razvoja ovog kraja, ali i razvoja cijele države. Mogu samo kazati da smo mi ovdje došli da ostanemo. Naše namjere su da pokrećemo proizvodnju i brendove te da na taj način damo svoj doprinos privrednom razvoju Krajine. Predugo je ‘krajiški div’ spavao, mi ga, evo upravo ovih dana, budimo iz sna”, slikovito objašnjava za kraj naš sagovornik.

/klix.ba

Related posts